Swap-bot Time: November 18, 2017 3:32 pm
www.swap-bot.com

Drunken Penpal Swap

Launch gallery slideshow

Drunken Penpal Swap
Swap Coordinator:chelle523 (contact)
Swap categories: Letters & Writing 
Number of people in swap:27
Location:International
Type:Type 2: Flat mail
Rating requirement:4.50 (unrated swappers allowed)
Last day to signup/drop:January 14, 2016
Date items must be sent by:January 29, 2016
Number of swap partners:1
Description:

A dear friend hosted one of these a couple of years ago and I had so much fun I thought I'd try it again!

The concept is very simple - you get tipsy on the intoxicating substance of your choice and then you write a penpal letter. You're going to need to write a letter that's one page (front and back, roughly 8.5 x 11 inch size) - either handwritten or typed on whatever you like. If you think your drinking is going to affect your handwriting and make it hard to read, I'd suggest typing it instead. Then put it in an envelope with a stamp and mail it out by the due date. Easy peasy!

Obviously, common sense rules. Don't do anything dangerous or unsafe. You're just supposed to drink and write a letter. And don't flake. If you're not willing to meet the swap requirements, don't join. I realize things happen sometimes. If you find you're going to be late sending your letter, CONTACT YOUR PARTNER. Most people are understanding unless you don't communicate with them. I'm going to keep an eye on participants and if anyone's rating drops below the cutoff between sign-up and due date, or if anything funky goes on, I reserve the right to drop them from the swap. I'll allow newbies to join as long as they have a fully completed profile.

Since this isn't partner-specific, you can start your drinking and your letter any time you want between now and the due date. New Year's Eve is just around the corner...

If you're easily offended, this may not be the swap for you.

As far as rating, you're not rating on content. If it's one page, front and back and it's on time, even if it's incoherent, then you rate them a "5". If they send something extra special or some extra goodies, then give them a heart.

I will angel this swap if we wind up with flakers. Just contact me and let me know.

If you have any questions, message me. Otherwise, have fun and write responsibly! ;)

Discussion

FeltPrincess 12/29/2015 #

This is SOOOOOOOOOOOO funny. I will join if I think I can time it right. (live with parents in alcohol-free house) ... But why 4.5 rating. Seems kinda low.

roxswapbot 12/29/2015 #

Lol

I don't drink but seems funny.

KSENiA 12/30/2015 #

The last one was one of the best swaps I took part in. So much fun! Thanks for holding it again.

kittyhahahotbot 12/30/2015 #

Expectations are kinda 'high'....a whole page & legible? Or operate a piece of machinery...a keyboard. Whoa. Dicey.

blueapplegallery 12/30/2015 #

Well she did say "tipsy." I could definitely write a full letter after 2 glasses of wine (that's tipsy level for me.) It probably wouldn't make too much sense after the 4th drink. We'll see what happens.

chelle523 12/31/2015 #

@FeltPrincess - Yeah, I think it's going to be a blast! The last one was great. I left the rating kind of low because I wanted to include more people, and because I'm willing to angel it since it's just a letter. :)

chelle523 12/31/2015 #

@kittyhahahotbot Yeah, y'know, I'm hoping for legibility but I don't have any expectation that anything I write is gonna make sense at all! LOL

chelle523 12/31/2015 #

@blueapplegallery - Full disclosure: I got sh*tfaced when I wrote my letter for the last swap. It was legible but I'm not sure it made any sense at all, although my partner enjoyed it. LOL

chelle523 12/31/2015 #

@KSENiA - Yeah, I loved the last swap! :)

MelinaBea 12/31/2015 #

I don't drink for health reasons, but if I did, I'd be all over this!!!

purpleviolin22 01/ 7/2016 #

Really excited for this one! I left Swap-bot for a while & had my account deactivated and this will be my first swap after that long hiatus. I will write this letter after I hit the club one of these days. :))

chitownlady15 01/ 7/2016 #

I'm writing my letter Saturday!!! Wooooooo....This sounds like so much fun!

silvermoonsnake 01/12/2016 #

Good excuse to drink that cider-bottle I found... althou I might need bit more than one bottle to get tipsy (annoyingly high alcohol tolerance :( )

thisismeAXiD 01/14/2016 #

I was in the last swap. It's a lot of fun. I'm letter was not legible so I actually topped my letter when I was sober. Word. For. Word. It was hilarious :-)

FeltPrincess 01/14/2016 #

I wish I hadn't spent my 'allowance' (budget for spending money) through to March. HMMMM ...

chelle523 01/14/2016 #

@thisismeAXiD - to be honest, I don't even remember what my letter said. I typed it, but I'm pretty sure it made zero sense. Lol

chelle523 01/14/2016 #

@FeltPrincess - if it weren't illegal I'd gladly send you some of my famous apple pie to help you along with your inspiration! Lol

meganporter789 01/14/2016 #

Haha this is awesome! Unfortunately I can't join in on this one, but I did in the last one. It was so much fun!! Hope everyone who joins this has fun!

Fee90 01/15/2016 #

I love this, it's so cool in so many ways, can't wait to write ánd to read the letter of the other person :D

thatsnotmyname 01/16/2016 #

Just a quick question.... When will partners be announced? Since I am new here I am not sure how this works. Thanks any answers, I'd appreciate it.

Cubsfanjennie 01/21/2016 #

The last one was so fun!!!! totes don't remember what i wrote...but the one i got was a total hoot.....may do mine tonight!!!

chelle523 01/27/2016 #

@thatsnotmyname - sorry I just saw this :)

chelle523 01/27/2016 #

@Cubsfanjennie haha I am writing mine now!

GothamGal 01/29/2016 #

Sent as of today

Leave a Comment

You must be logged in to leave a comment. Click here to log in.

I received the item
I sent the item

Received from:
For multiple members, separate names with spaces

Description: